Ambassade-oppdrag til Mobit

Mobit Helsfyr har fått i oppdrag å levere telefonsentral og sikkerhetsløsninger til en ambassade i Oslo.


– Vi opplever leveransen som en anerkjennelse. Avansert teknologi og sikkerhet er noe ambassader plasserer svært høyt og vi er fullt ut i stand til å levere på alle nivåer, sier bedriftsrådgiver Terje Jensen i Mobit Helsfyr.

Terje Jensen i Mobit har ansvaret for avtalen med ambassaden

Avansert telefonsentral

Det er en avansert telefonsentral Mobit skal levere gjennom sin samarbeidspartner SimCom.

– Dette er en skybasert telefonsentral med avansert funksjonalitet, og denne modellen leveres med flere ulike kø-funksjoner som gjør systemet mer effektivt, forklarer daglig leder Freddy Tollefsen i SimCom. I avtalen ligger det dessuten opplæring av ansatte ved ambassaden.

Uavhengig av abonnementsform

Den skybaserte telefonsentralen har IP-telefoni med fritt valg av utstyr og terminaler for brukerne.
– Dette betyr at fast/softtelefoner og mobiltelefoner uavhengig av abonnementsform kan integreres i sentralen, sier Tollefsen.

Skybasert sikkerhet

Systemet har alle funksjoner som moderne telefonsentraler skal ha, og med mulighet for et stort antall integrasjoner.
– Sikkerhet er viktig og derfor er den skybaserte telefonsentralen plassert på landets aller sikreste serverløsning. Om en server går ned er det alltid en annen til å ta over, sier Tollefsen.

Første ambassade

Bedriftsrådgiver Terje Jensen i Mobit Helsfyr er fornøyd med sin første leveranse til en ambassade.
– Vi fikk forsterket inntrykket etter vår gjennomgang om at ambassader er spesielt  opptatt av sikkerhet og funksjonalitet og generelt ivrig etter å ta i bruk  topp moderne løsninger, sier Jensen.

 

Meny