Langt IT-samarbeid ga nye telekom-oppgaver

FANA DATA har fått ansvaret for å fasilitere KTN også innen telekom.

FANA DATA har i en årrekke levert IT og infrastruktur til KTN, som operer innenfor inspeksjon av rørledninger til offshorenæringen og landbasert industri.

Krever å bli tatt på alvor

– Vi krever å bli tatt på alvor og adresserer alltid tydelig de utfordringene vi avdekker innen ulike områder, og for mange er vi sikkert både en krevende og frustrerende kunde. Dersom vi ikke er fornøyd, bytter vi leverandør, sier CTO Thomas Ottesen i KTN. Han sier videre at KTN er svært tilfreds med at Telering-forhandleren FANA DATA er ny leverandør innenfor telekom.

Byttet mobiloperatør

KTN hadde en lavprisoperatør som senere ble kjøpt opp av Telia. Det gjorde at KTN vurderte det nye regimet lavprisaktøren skulle bli en del av.
Telekområdgiver Steinar Notnæs har nå ansvaret for å følge opp KTN innen telefoni.
– Kjernespørsmålene før bytte av operatør var service og dekning. Nettopp på grunn av den lange relasjonen FANA DATA har som leverandør og at vi er sterke på service og oppfølging, gjorde at vi innfridde begge spørsmålene, forteller Notnæs. Etter overgangen til FANA DATA har KTN valgt Telenor som operatør.
Det var heller ingen ulempe at FANA DATA har lokalt lager, ikke bare av datamaskiner og utstyr, men også telefoner og annet tilbehør.

IT og Telekom

FANA DATA har lenge vært den foretrukne leverandøren hos KTN av IT-tjenester. Tidligere var FANA DATA  forhandler i ComunIT-kjeden, som for noen år siden ble en del av Telering. I løpet av de siste årene har rene IT-forhandlere også satset på telekom og telekomforhandlerne har utviklet kompetansen på IT  – fordi begge områdene henger tett sammen.

Annerledes presentasjon

FANA DATA er opptatt av å ha solid kompetanse innen IT og telekom. På nettsidene presenteres imidlertid medarbeiderne kanskje litt annerledes enn det som er vanlig. Telekområdgiver Steinar Notnæs presenteres på følgende måte:
– Overraskende varm type til å ha en fortid i Ice. Også overraskende lite slesk for å være selger og United supporter. Loser kunder gjennom telefoniens skjærgård med stø hånd, og klokker inn flere telefontimer i løpet av en uke enn en nyforelsket tenåringsjente.

– Det at vi fikk KTN også på telekom må nok tilskrives en lang og god relasjon enn en humoristisk karakteristikk av telekområdgiveren, smiler Notnæs.

Meny