Slet med manglende mobildekning
De drøyt 50 medarbeiderne i Hokksund-bedriften slet ikke bare med mobildekningen ute på oppdrag, men også inne i sine egne lokaler.
Olje & Energisenteret i Hokksund er en av mange bedrifter som opplevde et stigende irritasjonsmoment – sviktende eller ustabil mobildekning.
Fungerer mye bedre
Telering-forhandleren Mobil Axxess i Drammen har allerede konvertert mobilabonnementene over til Telenor og dekningen ble med overgangen en helt annen.
– Det kostet noe mer å forta denne konverteringen, men det fungerer mye bedre nå som dekningen er god og stabil, forklarer bedriftsrådgiver Kim Erik Petersen i Mobil Axxess. I tillegg til å oppdatere og forbedre mobildekningen har Olje & Energisenteret tatt i bruk mobilt bedriftsnett fra Telenor.
Nettbrett
– Dette er en løsning som er moderne og enkel i bruk, fortsetter Petersen. Inntil nå har Mobil Axxess levert mobiltelefoner i forbindelse med overgangen til Telenor. Olje & Energisenteret har over 20 tankbiler i drift og sjåførene har inntil nå benyttet iPad. Disse vil i løpet av høsten bli erstattet med nettbrett fra Samsung.
Kundeopplevelse
– Til bruk i tankbilene er nettbrett fra Samsung mer robust enn dagens løsning. Vår rolle som rådgiver er nettopp å identifisere de beste løsningene i forhold til hvor utstyret skal benyttes, forteller Petersen.
Han sier videre at det er dialog med kunden om også levere IT-utstyr.
– Hver eneste kunde blir håndtert på en måte som vi håper er tilfredsstillende, og da er det ikke uvanlig at man også får mulighet til å betjene på nye områder. Kundeopplevelsen står alltid i fokus, uansett hvor liten eller stor kunden er, sier Petersen.