Vibeke kastet ut mobilleverandøren

– Vi ble mer overtalt enn overbevist. Etter én måned måtte vi bare kvitte oss med mobiloperatøren. Det var en katastrofe. 


Det sier daglig leder Vibeke Voksøy ved Aktiv Eiendomsmegling på Romerike. Hun meldte samtidig overgang til Telenor og Mobit.

– Veldig fornøyde

– I dag er vi veldig fornøyde, telefonien virker som den skal, forklarer Voksøy. Nær 25 medarbeidere gikk over til en såkalt Service Provider, et mobilselskap uten eget nett, som fristet med både kvalitet og lavere priser.

(fortsetter under bildet)

Vibeke Voksøy, daglig leder Aktiv Romerike

 

– Var en katastrofe

– Fra første dag var dette en katastrofe for oss. Vi lever av at kunder når oss på telefon og i digitale kanaler. Vi fikk erfare at det er forskjell på leverandører. Medarbeidere klaget på mangelfull dekning, tidvis var det ingen dekning, og ved en av avdelingene måtte meglerne ut av kontoret for å få kunne snakke med kunder. Kunder som forsøkte å ringe oss ble ikke lagret som tapte anrop, forteller hun.

Meldte overgang til Telenor

Voksøy tok derfor kontakt med Nina Skarprud hos Mobit Helsfyr som blant annet betjener bedriftskunder for Telenor. Skarprud porterte nokså umiddelbart meglerne over til Telenor, ga hver medarbeider nytt sim-kort og dermed skikkelig dekning.

– Vi kommer ikke til å bytte til noen annen leverandør. Det viktigste er at telefonien fungerer og at det er kvalitet i nettet slik at vi er tilgjengelig på alle plattformer, påpeker Voksøy. Aktiv har fire avdelinger på Romerike fordelt på Lillestrøm, Kløfta, Lørenskog og Råholt.

Smertefri overgang

– Det ble fart i sakene da jeg kontaktet Mobit Helsfyr og overgangen til Telenor gikk smertefritt. Dersom det oppstår utfordringer blir dette håndtert raskt og effektivt hos Mobit, og det er åpenbart en fordel å ha en lokal forhandler og en rådgiver som responderer raskt, sier Voksøy.

Bedriftsrådgiver Nina Skarprud hos Mobit Helsfyr forteller at det ikke er uvanlig at bedriftskunder returnerer til Telenor etter et kort opphold hos en såkalt rimelig Service Provider.

Nina Skarprud, bedriftsrådgiver i Mobit Helsfyr får gode skussmål


Lett å la seg overtale på pris

– Det er lett å la seg overtale når budskapet hele tiden er konsentrert rundt pris. I de fleste tilfeller handler det faktisk om mye mer enn bare pris, og noen ganger kan det være dyrt å kjøpe billig om leveransen ikke samsvarer med forventningene. Det er ingen som finner seg i å måtte bevege seg ut av kontoret for å ha en samtale i 2020, sier Skarprud.

Trenger du bistand med Mobil etter IT kan du kontakte din nærmeste Mobit-forhandler

Visste du at Mobit er en av landets største leverandører i SMB-markedet, og har 140 lokale forhandlere over hele landet som er spesialisert på samhandlingen mellom IT og Telekom. Mobit er en sammenslåing av Telering, Nordialog og Telehuset. Mobit betjener SMB-markedet for eksempelvis Telia og Telenor, samt for internasjonale IT-leverandører.

Meny