Mobilpolicy
For medarbeidere som ønsker seg en toppmodell og dermed mobiltelefoner utover det som arbeidsgiver dekker, får de ansatte mulighet til å selv betale mellomlegget direkte til Mobit Ålesund.
– Dette gjør at ansatte får større frihet, og Pelagia har forutsigbare kostnader. En god mobilpolicy i tillegg til at ansatte får velge den mobiltelefonen de selv ønsker gjør at levetiden på telefoner er lengre enn gjennomsnittet som igjen gir en miljøgevinst, sier Drabløs.
Konsulentbistand
Han forteller videre at Mobit Ålesund yter konsulentbistand omkring abonnementer og tjenester, som å rydde i porteføljen av abonnementer, justere datapakker, og oversikt over ubrukte SIM-kort.
Det gis dessuten opplæring og bistand på sentralbordtjenester og administrasjonsverktøy. Hos Pelagia får den lokale forhandleren gode skussmål.
– Mobit Ålesund er en leverandør som er serviceorientert og setter alt inn på å hjelpe oss med å løse våre utfordringer på en særdeles god og effektiv måte, sier CIO Frode Frode Vatne i Pelagia.
På en annen kant av verden
Vatne forklarer at om en medarbeider mister telefonen på en annen kant av verden, løser den lokale forhandleren i Ålesund problemet hurtig og effektivt. Vatne fremhever i tillegg at Mobit Ålesund evner å tenke nytt med tanke på moderne verktøy, og har inngående forståelse av virksomheten til Pelagia.
– Vi har et klart inntrykk at om det oppstår akutte situasjoner, får vi bistand umiddelbart, sier Vatne.
Flytter nye leveranser til Mobit
Nettopp responsen og hjelpsomheten har resultert i at Pelagia stadig flytter leveranser til den lokale Mobit-forhandleren i Ålesund, opplyser Vatne.
– Når vi får nye områder å levere på, oppfatter vi det som en anerkjennelse for at vi gjør det som er mulig i ulike situasjoner som oppstår. Det er enklere å svare opp utfordringer når vi kjenner kunden så pass godt som vi gjør, sier Bjørn Espen Drabløs, som understreker at det nære samarbeidet med Telenor gjør at de sammen utgjør en styrke som bidrar til at Pelagia har tilgang til gode og trygge løsninger.
Hovedbilde, foto: Roar Bjånesøy, Norges Sildesalgslag