Det nye sentralbordet knytter sammen administrasjonen, billettluken og Fløirestauranten. Mobit Kanalveien har i de snart fire årene levert forskjellige løsninger til Fløibanen, som mobiltelefoner og annen hardware.
Om gamle hussentraler
- Gamle hussentraler har ikke samme funksjonalitet som et mobilt bedriftsnett, sier bedriftsrådgiver John Rivas i Mobit Kanalveien.
Han forteller at MBN-løsningen er som et legosett som kan tilføres nye klosser etterhvert, som et byggesett.
Autorisert
- Nå har vi levert en standardversjon, og denne standardversjonen kan utvikles om det oppstår nye ønsker eller behov. Det viktigste er å ha en mobil sentralbordsløsning på plass, og selvfølgelig lære seg å bruke den, sier han.
Mobit Kanalveien er som de fleste Mobit-forhandlere autorisert Telenor Service Partner. Det betyr at Mobit har inngående kompetanse og leverer alt av Telenors bedriftstjenester, som Mobilt Bedriftsnett, digitale arbeidsverktøy, internettaksess og sikkerhetstjenester.
Mer effektivt
Når kunder ringer hovednummeret til Fløibanen gir det to tastevalg: Kundeservice eller Fløirestauranten. Fordelen med et mobilt sentralbord er at ingen medarbeidere må være "stasjonær" og svare opp henvendelsene.
- Hensikten er at dette sentralbordet skal være mer effektivt for bedriften samtidig som det gir en bedre kundeopplevelse, sier Rivas.
Innkjøringsfase
- Vi har akkurat tatt det nye sentralbordet i bruk, og det er alltid en innkjøringsfase når man bytter ut gammelt med nytt, sier driftsleder Øyvind Konglevoll.
Fløibanen kan selv endre eller legge til flere tastevalg, legge til nye brukere og ikke minst tilpasse åpningstider i den nye løsningen. Mobits rolle videre er å drifte og supportere løsningen.